Vanuit de pastorie – week 8
Afgelopen dinsdagavond waren jongeren en ouders in de Jeruzalemkerk bij elkaar voor de ouderavond van de catechisatie. Na de inleiding in beide groepen, bespraken we in groepjes het thema “geloven thuis”, waarna de ouders met hun kind(eren) in gesprek gingen. Het was een mooie ontmoeting. Els Tan, die aan het einde van dit seizoen stopt als mentor, vertelde aan de jongeren, wat zij hen gunt in het geloof en moedigde hen aan om de Heere Jezus te volgen. (Follow Me!)
Komende week is de vakantiebijbelclub. Wat fijn dat de kerkdeuren weer open zijn om de kinderen uit de wijk en uit onze gemeente te begroeten.
Vorige week vrijdag was de dag van verbinding van de gemeente Zwolle. Een aantal wethouders bezocht de Huiskamer op vrijdagochtend. Heel mooi hoe belangstellend er geluisterd werd naar de bezoekers en medewerkers van deze ochtenden.
Afgelopen vrijdag mocht ik weer voorgaan bij de Weeksluiting in de Esdoorn. Het is goed om de ouderen in onze gemeente niet te vergeten. Fijn dat zij veelal kunnen meekijken met de diensten, maar dat er ook eigen momenten zijn in het verzorgings- of verpleeghuis.
Nog even iets over mijn bereikbaarheid per e-mail. Omdat wij als kerkenraad tegenwoordig werken met Outlook/Sharepoint gebruik ik voor mijn werk het e-mailadres:
predikant@jeruzalemkerkzwolle.nl. Het e-mailadres pastoraat@jeruzalemkerkzwolle.nl komt ook bij mij terecht, die kunt u ook blijven gebruiken.
Van zaterdag 17 t/m woensdag 21 februari hopen wij weg te zijn. U kunt zo nodig contact opnemen met ds. H. de Jong (zie colofon) die mij vervangt.
Bij onze afwezigheid wordt er hard gewerkt aan de pastorie. Er komen nieuwe kozijnen en ramen, waardoor het huis flink beter geïsoleerd is. Daarnaast komt er een nieuwe ketel (de oude ketel liet ons de afgelopen tijd regelmatig in de kou staan), waardoor wij er weer warmpjes bij hopen te zitten. Heel fijn dat dit grote onderhoud wordt gedaan. Het doet ons goed dat er zo voor ons gezorgd wordt.
hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée
Meer nieuws
Dienst in de buitenlucht
D.V. zondag 28 juni zal er vanuit onze gemeente een Openluchtdienst gehouden worden. De dienst begint om 17.00 uur. Vanaf 16.00 uur is er gelegenheid om elkaar al vast te ontmoeten onder het genot van koffie, thee en limonade en wat lekkers! Hieronder wat praktische informatie voor deze dienst.
Vanuit de pastorie – week 26
Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.
Grote Kerkschoonmaak! ✨
Speciale zaken hebben nu eenmaal meer aandacht nodig. Onze kerk is zo’n speciale plek. Het is de plek waar we vieren, ontmoeten en delen. Om het gebouw fris en stralend te houden, organiseren we een grote schoonmaak. Hier hebben we de hele gemeente bij nodig!