TWEEDE KAMER VERKIEZINGEN
Hopelijk zullen de jongeren van onze gemeente, die zich in Albanië verdienstelijk hebben gemaakt met kluswerk, weer behouden terugkeren. Ook de familie Codée die daar eveneens enkele dagen doorbracht. Een mooie invulling van de herfstvakantie.
Op het moment staat in ons land alles in het teken van de komende verkiezingen van de Tweede Kamer. We worden overspoeld door reportages en talkshows waarin politici zich vrijwel allemaal laten horen. Eerlijk gezegd benijd ik ze niet. Het moeten enorm afmattende weken voor hen zijn. Dit jaar is het spannender dan andere jaren naar mijn inschatting. Welke kant gaat het op? Dit brengt voor ons allen grote verantwoordelijkheid mee. Gelukkig hebben we niet zoals in de VS slechts de keuze uit twee partijen, maar omdat we bijna te veel mogelijkheden hebben, is het best ingewikkeld een goede keus te maken. Of de stemwijzers hierbij echt goede hulp bieden is bepaald niet zeker. AI in ieder geval niet, zo heb ik begrepen. Persoonlijk denk ik dat bij onze keuze de belangrijkste vraag is: In hoeverre laat de partij die we onze stem geven, zich leiden door het Evangelie? Volmaakte partijen zijn er niet, maar het maakt een groot verschil waardoor ze zich laten leiden. Ook is duidelijk dat ons land snakt naar een stabiele regering. Naar een kabinet dat bestaat uit bekwame ministers (het woord betekent dienaar!) die werkelijk dienend zich willen inzetten voor heel ons land.
Paulus schrijft aan Timotheüs (2 Tim 2:2) dat de gemeente van Christus voorbede dient te doen voor de overheid. Dat kan soms wel een spanningsveld opleveren. We hopen en bidden dat we een nieuwe regering krijgen waar we vertrouwen in kunnen hebben. Onze stem kan daarbij beslissend zijn.
Meer nieuws
Dienst in de buitenlucht
D.V. zondag 28 juni zal er vanuit onze gemeente een Openluchtdienst gehouden worden. De dienst begint om 17.00 uur. Vanaf 16.00 uur is er gelegenheid om elkaar al vast te ontmoeten onder het genot van koffie, thee en limonade en wat lekkers! Hieronder wat praktische informatie voor deze dienst.
Vanuit de pastorie – week 26
Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.
Grote Kerkschoonmaak! ✨
Speciale zaken hebben nu eenmaal meer aandacht nodig. Onze kerk is zo’n speciale plek. Het is de plek waar we vieren, ontmoeten en delen. Om het gebouw fris en stralend te houden, organiseren we een grote schoonmaak. Hier hebben we de hele gemeente bij nodig!