Geen grote woorden
In de nieuwsbrief heeft u onlangs kunnen lezen dat ik gevraagd ben mijn pastorale werkzaamheden voort te zetten, zo mogelijk tot juni 2026. Over deze vraag heb ik wel even moeten nadenken. Het bezoeken van de ouderen vind ik altijd erg fijn, als ik dat niet meer zou kunnen doen, zou ik dat erg missen, maar bij het ouder worden besef je dat vooruitkijken moeilijker wordt. De apostel Jacobus waarschuwt niet te grote woorden te gebruiken. Hij zegt: ‘In plaats daarvan zou u moeten zeggen: Als de Here wil en wij leven, dan zullen we dit of dat doen’ (Jac. 4:15). In dat besef heb ik toegestemd nog door te gaan. Meteen zeg ik erbij, dat de hartelijke manier waarop ik steeds word ontvangen en de goede samenwerking met ds. Codée, mij hebben geholpen bij mijn besluit.
Hier wil ik ook, mede namens mijn vrouw, ieder hartelijk bedanken die ons een mooie kaart met een hartelijke kerst- en nieuwjaarswens heeft doen toekomen. Wij hebben alle kaarten aan een lint opgehangen, heel feestelijk.
Inmiddels is de Actie Kerkbalans van start gegaan. De Jeruzalemkerkgemeente kent veel vrijwilligers die de kerkrentmeesters helpen bij het werk. Heel mooi. Ook is het bemoedigend dat er een grote betrokkenheid is bij jong en oud. Laten we ons allemaal inzetten, ook wat betreft onze gaven, zodat al het werk in de gemeente voortgezet kan worden. Wat hebben we voor de dienst van God over? Het onmogelijke wordt van niemand gevraagd, maar het is heel fijn als we allen doen wat we kunnen.
Ontvang allen hartelijke groeten,
Ds. H. de Jong
Meer nieuws
Dienst in de buitenlucht
D.V. zondag 28 juni zal er vanuit onze gemeente een Openluchtdienst gehouden worden. De dienst begint om 17.00 uur. Vanaf 16.00 uur is er gelegenheid om elkaar al vast te ontmoeten onder het genot van koffie, thee en limonade en wat lekkers! Hieronder wat praktische informatie voor deze dienst.
Vanuit de pastorie – week 26
Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.
Grote Kerkschoonmaak! ✨
Speciale zaken hebben nu eenmaal meer aandacht nodig. Onze kerk is zo’n speciale plek. Het is de plek waar we vieren, ontmoeten en delen. Om het gebouw fris en stralend te houden, organiseren we een grote schoonmaak. Hier hebben we de hele gemeente bij nodig!