Geweldige prestatie

Column Ds. de Jong

Zaterdag jl. waren mijn vrouw en ik, met onze zoon en schoondochter, aanwezig in de Dominicanenkerk voor de uitvoering van twee meesterwerken, te weten Vivaldi’s Dixit Dominus en Mozarts Krönungsmesse, door het Greijdanus Schoolkoor onder leiding van Erik Korterink. Het orkest Ars Musica zorgde voor de begeleiding. De kerk was helemaal uitverkocht, zowel in de middag als de avond. Onder de aanwezigen veel trotse ouders en grootouders. Zo ook wij.
Een bijzonder indrukwekkend moment vond ik het opkomen van de meer dan honderd jonge zangers die zich wekenlang hebben voorbereid. Eerlijk gezegd vind ik het geweldig dat Erik zo’n groot aantal jongeren hiervoor weet te motiveren. Heel mooi!
De Dominicanenkerk is een zeer passende ambiance. Volgens mij hebben de rooms-katholieken bij hun kerkbouw altijd een ‘hemels plaatje’ voor ogen gehad waar hun kerken aan moeten voldoen. De Dominicanenkerk is hier zeker een voorbeeld van. Van de muziek en koorzang geldt hetzelfde. Ook daarbij gaat het in sterke mate om schoonheid. Zaterdagmiddag kregen we daar iets van te horen. Met groot enthousiasme werden de stukken ten gehore gebracht en ik denk dat iedereen daar van genoten heeft. Een geweldige prestatie! Even kwam nog de vraag bij mij boven: zou prof. Greijdanus, naar wie de school is genoemd, ook als luisteraar in de bank zijn geschoven, als hij dit nog had meegemaakt? Dat weten we natuurlijk niet. Misschien zou hij dat ook gedaan hebben als een kleinzoon of kleindochter van hem bij de uitvoerenden zou zijn geweest. Hoe dan ook, het is mooi dat jong en oud dit konden meemaken.

Met vriendelijke groet,
Ds. H. de Jong

Meer nieuws

kerkdiensten

Dienst in de buitenlucht

D.V. zondag 28 juni zal er vanuit onze gemeente een Openluchtdienst gehouden worden. De dienst begint om 17.00 uur. Vanaf 16.00 uur is er gelegenheid om elkaar al vast te ontmoeten onder het genot van koffie, thee en limonade en wat lekkers! Hieronder wat praktische informatie voor deze dienst.

Vanuit de pastorie

Vanuit de pastorie – week 26

Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.

Overige activiteiten

Grote Kerkschoonmaak! ✨

Speciale zaken hebben nu eenmaal meer aandacht nodig. Onze kerk is zo’n speciale plek. Het is de plek waar we vieren, ontmoeten en delen. Om het gebouw fris en stralend te houden, organiseren we een grote schoonmaak. Hier hebben we de hele gemeente bij nodig!