Themadienst “Onopgeefbaar verbonden met Israël?”

Op zondagmiddag 12 oktober is er een themadienst waarin we willen nadenken over de plaats van Israël in heden, verleden en toekomst. In de kerkorde staat dat de kerk geroepen is om in al haar geledingen het gesprek met Israël te zoeken en gestalte te geven aan haar onopgeefbare verbondenheid met het volk Israël.

Hoe blijven we verbonden met het volk Israël? Daarnaast speelt nu ook een rol hoe we daarnaast verbonden zijn met wat er allemaal gebeurt in Gaza? Wat doet dat met deze onopgeefbare verbondenheid?

Hoe bidden we voor Israël en voor Gaza?

Vragen te over, waarbij we vooral proberen om de Bijbel te laten spreken. Hopelijk lukt het daarin om echt naar de verschillende stemmen hierin te luisteren, maar allereerst naar Gods stem. Daarnaast zingen we ook liederen die passen bij dit onderwerp. Welkom!

Meer nieuws

Zending

Inzamelen postzegels en kaarten

Al vele jaren organiseren Kerk in Actie en de GZB een inzamelingsactie voor postzegels en kaarten. De opbrengst van 2025 was…

Column Ds. de Jong

Als je soms de neiging hebt de dominee door elkaar te rammelen

Deze kop staat boven de column van Christine en Gerjanne, twee reformatorische dames, die wekelijks in de krant (ND) van zich laten horen.

Vanuit de pastorie

Vanuit de pastorie – week 26

Komende donderdagmorgen D.V. 2 juli hopen we te vertrekken naar Bonaire. We gaan met z’n vieren: Anne-Marieke, David en een goede vriend van hem,