Vanuit de pastorie – week 10
Komende maandag tot woensdagmorgen ben ik afwezig, omdat ik twee nachten het klooster te Berne inga. Ik volg als predikant in het kader van de verplichte supervisie de cursus ‘zorg voor de ziel’. Deze cursus is gericht op het persoonlijke geloof en helpt om heel bewust tijd en rust te nemen om niet alleen beroepshalve, maar ook persoonlijk met het geloof bezig te zijn. Er is tijd voor meditatie en gesprek en er worden meditatieve (Bijbel) teksten gelezen. Ook doen we als groep mee aan een deel van de getijdengebeden. Aan het begin van de maanden maart, april, mei, september, oktober en november hoop ik deze cursus te volgen. Bij mijn afwezigheid zal ds. H. de Jong mij vervangen.
We leven toe naar de belijdenisdienst, die op D.V. 17 maart gehouden zal worden. Er hopen vijf mensen belijdenis van het geloof in ons midden af te leggen. Op vrijdag 8 maart is de ontmoeting tussen (een deel van) de kerkenraad en dit deel van de groep belijdeniscatechisanten. Een deel van de groep heeft namelijk aangegeven nog geen belijdenis te willen doen. Goed om biddend om deze (jonge) mensen heen te staan.
hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée
Meer nieuws
Inzamelen postzegels en kaarten
Al vele jaren organiseren Kerk in Actie en de GZB een inzamelingsactie voor postzegels en kaarten. De opbrengst van 2025 was…
Als je soms de neiging hebt de dominee door elkaar te rammelen
Deze kop staat boven de column van Christine en Gerjanne, twee reformatorische dames, die wekelijks in de krant (ND) van zich laten horen.
Vanuit de pastorie – week 26
Komende donderdagmorgen D.V. 2 juli hopen we te vertrekken naar Bonaire. We gaan met z’n vieren: Anne-Marieke, David en een goede vriend van hem,