Vanuit de pastorie – week 20

Vanuit de pastorie

Deze zondag neemt Luuk Schuurman afscheid als stagiair. Ik vond het mooi om zo samen met hem een tijdje op te trekken. Zo zijn we samen in Apeldoorn op de TUA geweest, waar een ochtend stil werd gestaan bij de catechese en de ervaringen van stagiairs en begeleiders. Heel leerzaam. Daarnaast heb ik recent de cursus gevolgd voor stagebegeleider voor studenten van de PTHU. Ik vind het mooi om te merken hoeveel (jonge) mensen zich geroepen weten, maar ook om toegerust te worden voor een goede begeleiding van hen.

Over roeping gesproken. Eind april heeft de heer Jeroen Knol afscheid genomen als kerkelijk werker van de Sionskerk en Stinskerk. Hij wordt kerkelijk werker, met uitzicht op predikantschap, in de Protestantse Gemeente ter Holten. Wij hopen dat hij daar in Friesland net zo tot zegen mag zijn als hier in Zwolle.

Deze zondag wordt ds. Aart-Jan de Jong verbonden aan de Christelijke Gereformeerde Kerk in Zwolle. Fijn dat daar ook weer een nieuwe predikant bevestigd kan worden. Ik zal hem vast wel tegen gaan komen. Mooi om zo ook verbonden te zijn met deze kerk en haar voorgangers.

Na de ochtenddienst van afgelopen zondag werd ik verrast met een toespraak van ouderling-kerkrentmeester Gertjan Eshuis. Mooi om zulke hartelijk woorden te horen en toegezongen te worden. Hartelijk bedankt voor de concertbon en de bos bloemen. Daarnaast ontving ik tekeningen van een aantal kinderen, kaarten en hartelijke felicitaties. Hartverwarmend om dit zo te ontvangen. Ik voel(de) mij wat verlegen met al deze persoonlijke aandacht, maar aan de andere kant doet het heel goed om hierin zoveel hartelijkheid en vriendelijkheid te ervaren. Dank daarvoor! Fijn om zo verbonden te zijn met elkaar.

Hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée

Meer nieuws

Sonrise

Hulp gezocht

In de afgelopen weken zijn er zowel in de VEG als in de Jeruzalemkerk diensten geweest gericht op de missionaire taak van de gemeente.

Vanuit de pastorie

Vanuit de pastorie – week 24

Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.