Vanuit de pastorie – week 21

Vanuit de pastorie

Afgelopen dinsdag was er van alles te doen in de kerk. ’s Middags was er een seniorenmiddag waar de heer Joseph Estié uit Kampen te gast was. Hij wist mooie dingen te vertellen over de Grote Kerk in Zwolle, maar we konden ook oude spullen laten zien, waar hij wat over vertelde. Een oude klok die ik had meegenomen bleek een trouwklok te zijn uit het einde van 19e eeuw. We hoeven hem niet te verzekeren, omdat hij ongeveer 250 euro waard was. Ds. De Jong hield een mooie meditatie over de schat in de akker en de parel van grote waarde. We zongen een zeer toepasselijk lied dat eindigde met de woorden: Mocht ik die rijkdom winnen, die roest nog mot verslindt, en werden nooit mijn zinnen, door ijd’le glans verblind! Het was dus in meerdere opzichten een leerzame middag.
’s Avonds spraken we in kleine groepjes over Israël, een gevoelig en ingewikkeld onderwerp, onderbroken door woorden van ds. Christiaan Baan uit Windesheim. Het was een waardevolle avond.

Hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée

Meer nieuws

Sonrise

Hulp gezocht

In de afgelopen weken zijn er zowel in de VEG als in de Jeruzalemkerk diensten geweest gericht op de missionaire taak van de gemeente.

Vanuit de pastorie

Vanuit de pastorie – week 24

Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.