Vanuit de pastorie – week 36
De pastorie zal de komende tijd wat leger zijn, omdat Benjamin een half jaar naar Bologna gaat om daar te studeren. Hij zal daar een mi-
nor doen in het kader van zijn studie Werktuigbouwkunde in Enschede. Naomi woont al langer in Rotterdam waar zij studeert aan de Aca-
demie van Bouwkunst. We zijn blij dat onze jongste twee kinderen nog thuis wonen.
Vanaf zondag 7 september zal er wekelijks van 17.15-17.40 uur het programma “Met de dominee” van de EO te zien zijn. Dit is ook op een
ander moment online te zien via de NPO. In dit programma komen vijf predikanten/voorgangers in beeld, die gevolgd zijn afgelopen voor-
jaar. Ik ben zelf één van die predikanten. Er zijn opnames gemaakt door de EO, maar zelf heb ik ook gefilmd. Het eindresultaat heb ik nog niet
gezien. Komende dinsdag hoop ik een deel van de uitzendingen te zien bij een terugkom-moment in Hilversum.
De bedoeling is dat door deze uitzendingen mensen gaan nadenken of het predikantschap ook wat voor hen is. Ik hoop dat het zo uitwerkt.
De mix van verschillende predikanten maakt het aan de ene kant boeiend, aan de andere kant ook wellicht wat vervreemdend, omdat
ook zichtbaar wordt welke verschillen er zijn in kerk-zijn en predikant-zijn.
Zondagmorgen 31 augustus is er om 9.20 uur een uitzending op NPO2 van het programma “Bid, bedank, bewonder” waar ik samen met
predikant in opleiding Cynthia Haaswijk bevraagd wordt door Jurrien ten Brinke over het onderwerp “roeping”.
Ik blijft het wat dubbel vinden om zo in beeld te komen. Ik hoop echter dat er mensen door aan het denken gezet worden en dat er wellicht
ook vanuit onze gemeente mensen/jongeren zijn die het predikantschap overwegen. Het stemt dankbaar dat er ook dit studiejaar weer
meer jongeren zijn die Theologie gaan studeren. Niet iedereen hoeft trouwens dominee te worden. Ook op andere manieren kunnen je een
roeping hebben. Dat zien we bij Mirthe Schaap, die naar Praag gaat, maar dat zien we, hopelijk in ieders leven en werk. Van harte Gods zegen
daarin toegewenst en een hartelijke groet,
ds. Gert-Jan Codée
Meer nieuws
Dienst in de buitenlucht
D.V. zondag 28 juni zal er vanuit onze gemeente een Openluchtdienst gehouden worden. De dienst begint om 17.00 uur. Vanaf 16.00 uur is er gelegenheid om elkaar al vast te ontmoeten onder het genot van koffie, thee en limonade en wat lekkers! Hieronder wat praktische informatie voor deze dienst.
Vanuit de pastorie – week 26
Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.
Grote Kerkschoonmaak! ✨
Speciale zaken hebben nu eenmaal meer aandacht nodig. Onze kerk is zo’n speciale plek. Het is de plek waar we vieren, ontmoeten en delen. Om het gebouw fris en stralend te houden, organiseren we een grote schoonmaak. Hier hebben we de hele gemeente bij nodig!