Vanuit de pastorie – week 40
De catechisaties zijn weer begonnen. Op de Follow Me hebben we het gehad over Gods liefde en hoe we die beantwoorden. Na een inleiding zijn we in de verschillende mentorgroepen uiteen gegaan.
Op de Follow Me Next ging het over discipelschap. Na een inleiding gingen we in drie groepen uiteen. Omdat er nogal wat nieuwe catechisanten waren zullen we proberen om de verdeling in verschillende groepen in de komende week/weken te laten gebeuren.
Er zijn al verschillende mensen die aangegeven hebben dat zij belangstelling hebben voor de belijdenisgroep. Er is nu een eerste avond gepland op woensdag 1 oktober om 20.00 uur in één van de zalen van de kerk. Het gaat er hierbij niet om dat je nu al weet of je belijdenis wil doen, maar wel dat je je serieus wil verdiepen in wat het Christelijk Geloof voor je betekent. Ook oudere gemeenteleden zijn hartelijk welkom.
Komende week moeten de ambtsdragers van wie een ambtsperiode van 4 jaar voorbij is, nadenken of zij een nieuwe termijn willen aangaan. Goed om daarin om wijsheid te bidden voor hen. We hopen en bidden dat zij daarin een hernieuwde roeping mogen ervaren.
Hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée
Meer nieuws
Inzamelen postzegels en kaarten
Al vele jaren organiseren Kerk in Actie en de GZB een inzamelingsactie voor postzegels en kaarten. De opbrengst van 2025 was…
Als je soms de neiging hebt de dominee door elkaar te rammelen
Deze kop staat boven de column van Christine en Gerjanne, twee reformatorische dames, die wekelijks in de krant (ND) van zich laten horen.
Vanuit de pastorie – week 26
Komende donderdagmorgen D.V. 2 juli hopen we te vertrekken naar Bonaire. We gaan met z’n vieren: Anne-Marieke, David en een goede vriend van hem,