Vanuit de pastorie – week 37
Na de startzondag, op D.V. dinsdag 23 september beginnen de catechisaties weer. Ik wil in die week ook beginnen met de belijdeniscatechisatie. Er zijn al zeven aanmeldingen. Wil iedereen die belangstelling heeft mij een bericht sturen via de e-mail of Whatsapp. We kunnen dan kijken op welke avond dit het beste kan plaatsvinden.
Afgelopen maandag waren we als voorgangers en geestelijk verzorgers uit Zwolle uitgenodigd in de Grote Kerk voor een ontmoeting met burgemeester Snijders. Mooi dat hij het initiatief nam om ons allemaal uit te nodigen. Hij heeft verteld over wat er speelt in de stad, maar ook gevraagd waar wij tegenaan lopen. Het was goed om zo met hem, maar ook met elkaar in gesprek te zijn. Het is de gedachte dat deze ontmoetingen in de toekomst vaker zullen plaatsvinden.
Afgelopen zondagavond vertelde ik, bij de aankondiging van het slotlied, dat er die avond om 20.10 uur een maansverduistering zou zijn. Toen ik buiten kwam zag ik geen maan en dus ook geen maansverduistering. Het was typisch een geval van “de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt”. De maansverduistering is namelijk komende zondagavond 7 september en is hopelijk te zien vanaf 20.10 uur. Het is een zogenaamde ‘bloedmaan’. Daarin zien wij ook wie God is als Schepper. Hij die deze wereld in Zijn handen houdt.
Hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée
Meer nieuws
Dienst in de buitenlucht
D.V. zondag 28 juni zal er vanuit onze gemeente een Openluchtdienst gehouden worden. De dienst begint om 17.00 uur. Vanaf 16.00 uur is er gelegenheid om elkaar al vast te ontmoeten onder het genot van koffie, thee en limonade en wat lekkers! Hieronder wat praktische informatie voor deze dienst.
Vanuit de pastorie – week 26
Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.
Grote Kerkschoonmaak! ✨
Speciale zaken hebben nu eenmaal meer aandacht nodig. Onze kerk is zo’n speciale plek. Het is de plek waar we vieren, ontmoeten en delen. Om het gebouw fris en stralend te houden, organiseren we een grote schoonmaak. Hier hebben we de hele gemeente bij nodig!