Vanuit de pastorie – week 26
Komende donderdagmorgen D.V. 2 juli hopen we te vertrekken naar Bonaire.
Er is daar een pastorie en er is een auto. Als we aankomen is het daar vakantietijd. Na een week rust zal ik elke zondag de kerkdienst leiden en het nodige pastorale werk verrichten. We zien er naar uit om even een tijdje in dit deel van het Koninkrijk der Nederlanden te verblijven en op deze manier ook echt onderdeel zijn van het (kerkelijk) leven daar en te genieten van de prachtige natuur.
Ik ben dankbaar dat tijdens mijn afwezigheid ds. H. de Jong bereid is mij te vervangen en dat de kerkenraad ook wil bijspringen. Ds. C.M. Baan uit Windesheim, ds. C.H. Hogendoorn uit Zwolle en broeder Jaap Klaassen zijn (een deel van de periode) op de achtergrond beschikbaar.
Tot 9 juli en vanaf 26 juli kunt u terecht bij de scriba Peter van Enk voor pastorale vragen/ vraag om voorbede e.d. Van 9 tot 22 juli bij de voorzitter van de kerkenraad, Han Slootweg.
Zondag hoop ik voorlopig voor het laatst hier voor te gaan. Mooi dat er ’s middags een (openlucht)dienst is met gelegenheid om elkaar nog te ontmoeten.
Woensdag 1 juli begint de Schellerbergconferentie in/rond de Jeruzalemkerk. Ik hoop daar woensdagavond nog wat te vertellen over het werk van de Heilige Geest aan de teamleden van de verschillende teams.
Zaterdag 4 juli is de zendingsdag van de GZB. Een mooie gelegenheid om te horen over de wereldkerk, ook al heeft u misschien niet zulke buitenlandse reisplannen.
We bidden om een behouden reis voor een ieder die op reis gaat. Van harte Gods zegen toegewenst in de komende zomerperiode en een
hartelijke groet van ons allen,
ds. Gert-Jan Codée
Meer nieuws
Inzamelen postzegels en kaarten
Al vele jaren organiseren Kerk in Actie en de GZB een inzamelingsactie voor postzegels en kaarten. De opbrengst van 2025 was…
Als je soms de neiging hebt de dominee door elkaar te rammelen
Deze kop staat boven de column van Christine en Gerjanne, twee reformatorische dames, die wekelijks in de krant (ND) van zich laten horen.
Dienst in de buitenlucht
D.V. zondag 28 juni zal er vanuit onze gemeente een Openluchtdienst gehouden worden. De dienst begint om 17.00 uur. Vanaf 16.00 uur is er gelegenheid om elkaar al vast te ontmoeten onder het genot van koffie, thee en limonade en wat lekkers! Hieronder wat praktische informatie voor deze dienst.