Vanuit de pastorie – week 06

Vanuit de pastorie

Tijdens de week van gebed bleek maar weer hoeveel verschillende kerken er in Zwolle zijn. Er zijn ook heel veel kerkgebouwen. Zo werd mij een mooi filmpje van de Waalse Kerk onder de aandacht gebracht. Heel interessant om zo meer te weten te komen over andere kerkgemeenschappen en kerkgebouwen. Zie https://www.waalsekerkzwolle.nl/.

Zondagmorgen neemt ds. Gerlof van Rheenen afscheid van de Stinskerk. De Stinskerkgemeente, maar ook ik/wij als collega’s gaan hem missen. Hij wordt predikant in Losser-Glanerbrug. Wij wensen hem van harte Gods zegen toe op deze nieuwe plek in Gods wijngaard.

Vrijdag 23 januari was er een ontmoeting met de voorgangers, musici en vrijwilligers rond de diensten in de Esdoorn. Mooi hoeveel mensen zich daarvoor belangeloos inzetten. Vrijdag 30 januari mag/mocht ik weer voorgaan in de Esdoorn bij de weeksluiting. Fijn om daar ook de verbondenheid over kerkgrenzen heen met elkaar te mogen ervaren.

Komende zondag wordt er een flyer uitgedeeld van de cursus ‘discipelen van Jezus’, die D.V. 27 maart begint. Een cursus voor ieder gemeentelid die zich meer wil verdiepen in wat het betekent om discipel/leerling van de Heere Jezus te zijn. Van harte uitgenodigd om mee te doen. Neem daarbij gerust ook anderen mee!

Afgelopen maandag is onze oudste zoon Benjamin weer thuisgekomen vanuit Bologna, waar hij vanaf september studeerde aan de oudste universiteit van Europa. Hij heeft een mooie tijd gehad, al zijn wij blij dat hij weer in Nederland is. Elkaar weer in het echt zien is toch anders dan online. Ik denk dat gemeenteleden die noodgedwongen thuis de dienst beleven dat ook kunnen beamen.
De Bijbel spreekt over ‘van aangezicht tot aangezicht’. Wat een voorrecht dat wij in de Heere Jezus Gods aangezicht mogen zien.

Een hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée

Meer nieuws

Sonrise

Hulp gezocht

In de afgelopen weken zijn er zowel in de VEG als in de Jeruzalemkerk diensten geweest gericht op de missionaire taak van de gemeente.

Vanuit de pastorie

Vanuit de pastorie – week 24

Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.