Vanuit de pastorie – week 08

Vanuit de pastorie

Afgelopen dinsdagmorgen was er een pastoresdag in de gevangenis in Zwolle. Goed om met collega’s uit de regio te zien en te horen wat daar gebeurt. Mooi om van gedetineerden te horen hoe levensveranderend de Alpha-cursus is geweest, maar ook hoe kerkdiensten en andere activiteiten hen bemoedigen en veranderd hebben.

Nog een oproep voor de nieuwe cursus

‘discipelen van Jezus’ die D.V. eind maart begint. Zelf ben ik bezig met een nascholingscursus

‘Vitale roeping’. Ik merk dat het mij helpt om af en toe stil te staan bij wat ik doe en waarom ik het doe. Zo geldt dat ook in het geloof. Het kan geen kwaad om af en toe weer eens even goed te kijken naar de basis van je geloof. Daarbij is deze cursus heel helpend. Het is ook mooi om bijvoorbeeld als kring aan te haken zo richting het einde van het seizoen. Zie ook verderop in de nieuwsbrief.

Maandag is er weer een vergadering van de Algemene Kerkenraad. In deze vergadering moeten er beslissingen genomen worden over de toekomst van de Protestantse Gemeente Zwolle. Tot begin maart zit ik nog in het moderamen van de Algemene Kerkenraad en maak ik het proces van dichtbij mee met alle emoties die ermee gepaard gaan. Als het gaat om de toekomst van de kerk is het goed om te beseffen dat het Góds kerk is. Wilt u bidden om wijsheid, maar ook om onderscheidingsvermogen wat nu echt wezenlijk is (Fil 1:10)?

Het is zondag de eerste lijdenszondag. In 1 Petrus 5 gaat het over het lijden van Petrus en van andere christenen in het spoor van de Heere Jezus, die voor ons geleden heeft. Goed om in het lijden op deze wereld te zien op het Lam van God dat de zonden van de wereld draagt. Een gezegende lijdenstijd toegewenst.

een hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée

Meer nieuws

kerkdiensten

Dienst in de buitenlucht

D.V. zondag 28 juni zal er vanuit onze gemeente een Openluchtdienst gehouden worden. De dienst begint om 17.00 uur. Vanaf 16.00 uur is er gelegenheid om elkaar al vast te ontmoeten onder het genot van koffie, thee en limonade en wat lekkers! Hieronder wat praktische informatie voor deze dienst.

Vanuit de pastorie

Vanuit de pastorie – week 26

Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.

Overige activiteiten

Grote Kerkschoonmaak! ✨

Speciale zaken hebben nu eenmaal meer aandacht nodig. Onze kerk is zo’n speciale plek. Het is de plek waar we vieren, ontmoeten en delen. Om het gebouw fris en stralend te houden, organiseren we een grote schoonmaak. Hier hebben we de hele gemeente bij nodig!