Vanuit de pastorie – week 09

Vanuit de pastorie

Van vrijdag 20 tot maandag 23 februari zijn Judith van Olst en Joëlle van der Roest samen met Leendert Wolters en Danny Schurink van de GZB in Praag. Zij bezoeken daar Mirthe Schaap en zullen meer horen en zien van het Praha Network, van het studentenwerk van IFES waar Mirthe kortgeleden bij betrokken is geraakt en van de kerk en christenen daar. Op zondag 1 maart zal tijdens de middagdienst worden teruggekeken op dit bezoek. Mooi om zo te leren van de christenen in Praag.

Komende dinsdag 24 februari is de Vakantiebijbelclub. Het thema is “Ik zie jou”. Mooi dat de kinderen ook in de voorjaarsvakantie bezig kunnen zijn rond dit thema. Wij hopen op een gezegende ochtend.

Op D.V. 27/28 maart begint de cursus ‘Discipelen van Jezus’. Om deze cursus goed te laten draaien hebben we wel voldoende aanmeldingen nodig. Heel fijn als u /jij zich nu al kan aanmelden, dan weten we op hoeveel mensen we (ongeveer) kunnen rekenen. Zie ook vorige nieuwsbrief.

Zoals u eerder hebt kunnen lezen heeft ds. Gerlof van Rheenen afscheid genomen van de Stinskerk. Ik ben gevraagd om consulent te worden. Dat betekent dat ik op het moment dat er beroepen mag worden in de Stinskerk de beroepingscommissie en kerkenraad zal begeleiden in het beroepingsproces. Zoals het er nu uitziet zal dat niet eerder dan na de zomer opgestart worden. Ik hoop daar te zijner tijd in te kunnen helpen. Voor pastorale aangelegenheden wordt er gezocht naar iemand anders die dit in de komende tijd, als ook hun kerkelijk werker Jeroen Knol afscheid neemt, op zich kan nemen.

Van zaterdag 21 tot 28 februari heb ik vakantie. Ds. H. de Jong zal mij vervangen en is beschikbaar voor pastorale zorg. Fijn dat hij dit weer op zich kan en wil nemen. Zijn contactgegevens staan in de colofon.

een hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée

Meer nieuws

Sonrise

Hulp gezocht

In de afgelopen weken zijn er zowel in de VEG als in de Jeruzalemkerk diensten geweest gericht op de missionaire taak van de gemeente.

Vanuit de pastorie

Vanuit de pastorie – week 24

Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.