Vanuit de pastorie – week 13

Vanuit de pastorie

De afgelopen tijd hebben we de cursus “Discipelen van Jezus” onder de aandacht gebracht. Deze cursus zou komend weekend beginnen. Het blijkt echter dat er wel belangstelling is, alleen niet voldoende om de cursus te kunnen geven, zeker ook omdat de cursusleider Kees de Vlieger hiervoor uit Amersfoort moet komen. Er zijn nu 7 mensen die belangstelling hebben om de cursus te volgen. Mocht er komend najaar wel voldoende animo zijn (15 mensen is het minimum om deze cursus te geven) dan kan de cursus alsnog gegeven worden. Geef het dus zeker aan bij Bert van Olst als je wel belangstelling hebt om dit komend najaar te gaan doen.

Er is trouwens wel een mooi alternatief programma voor vrijdagavond 27 maart. Het koor Grace en Glory zal om 19.30 uur een prachtig concert geven in de Jeruzalemkerk. Het begint om 19.30 uur. Het thema is “een nieuw begin”, Samen op weg naar Pasen.
Het was een boeiende gemeenteavond maandag over het Heilig Avondmaal. Daarbij werd er ook gesproken over de visie op het Avondmaal van Zwingli, Luther en Calvijn en werd erop gewezen dat het zogenaamde Sursum Corda vanuit de traditie van Calvijn komt, waar Jezus als gekruisigde, opgestane en verheerlijkte Heer aanwezig is bij de viering van het Avondmaal. Ter overdenking de tekst ervan: DE HARTEN OMHOOG Opdat wij nu met het hemelse brood Christus gevoed mogen worden, laten wij niet bij de zichtbare tekenen van brood en wijn blijven staan, maar onze harten opheffen naar de hemel, waar Jezus Christus is, onze Voorspraak aan de rechterhand van Zijn Vader. Laten wij er niet aan twijfelen dat onze ziel door de werking van de Heilige Geest even zeker met Zijn lichaam en bloed gevoed en verkwikt wordt als wij het brood en de wijn tot Zijn gedachtenis ontvangen.

Gezegende Avondmaalsdiensten toegewenst

een hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée

Meer nieuws

kerkdiensten

Dienst in de buitenlucht

D.V. zondag 28 juni zal er vanuit onze gemeente een Openluchtdienst gehouden worden. De dienst begint om 17.00 uur. Vanaf 16.00 uur is er gelegenheid om elkaar al vast te ontmoeten onder het genot van koffie, thee en limonade en wat lekkers! Hieronder wat praktische informatie voor deze dienst.

Vanuit de pastorie

Vanuit de pastorie – week 26

Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.

Overige activiteiten

Grote Kerkschoonmaak! ✨

Speciale zaken hebben nu eenmaal meer aandacht nodig. Onze kerk is zo’n speciale plek. Het is de plek waar we vieren, ontmoeten en delen. Om het gebouw fris en stralend te houden, organiseren we een grote schoonmaak. Hier hebben we de hele gemeente bij nodig!