Vanuit de pastorie – week 11

Vanuit de pastorie

Komende week is er geen catechisatie vanwege biddag, graag tot ziens in één van de biddagdiensten. Op D.V. 17 maart hopen we weer bij elkaar te komen op de gewone tijden.

Afgelopen zondagmiddag was het einde van de dienst iets anders dan we gewend zijn. Dat kwam door de aandacht voor de zogenaamde triades. In Praag is dat heel gewoon, maar voor ons daarentegen bijzonder. Nu zijn er veel manieren van bidden en ook van het delen van wat ons bezighoudt. Daarin is het ook mooi dat we kringen en verenigingen hebben, maar ook de clubs en de catechisatie. Zaterdag 9 maart is er ’s avonds een avond van The Send, dit is een avond in de Verrijzeniskerk waar jongeren worden aangemoedigd om hun leven te geven aan de Heere Jezus, maar daar ook van te getuigen naar anderen. Goed om daarvoor te bidden, ook voor wat dit later nog teweegbrengt in het leven van de jongeren.
Het is al even geleden dat we met een groep naar het Kerkasiel in Kampen zijn geweest. Dat was heel indrukwekkend Het is de bedoeling om na Pasen te kijken hoe de situatie dan is, ook nu er een nieuwe regering is, en dan te kijken of we weer iets gaan organiseren. Begin april hoort u/hoor jij meer.

Het raakt velen dat er opnieuw kerkgebouwen gesloten moeten worden in Zwolle. Daarin leven wij mee met wijken die dat naar alle waarschijnlijkheid treft. Verschillende gemeenteleden weten uit ervaring wat het is als een kerk waar je met vreugde naartoe ging gesloten moet worden. Belangrijk is daarin wel om vast te houden aan wat in het lied “Zingt een nieuw lied voor God de Heere” staat: “Maar niet met steen en hout alleen is ’t grote werk gedaan. ’t Zal om onszelve gaan.” Goed om juist in deze lijdenstijd na te denken over het lijden en sterven van de Heere Jezus en daarvan te getuigen naar de mensen om ons heen. Daarmee bouwen we aan het fundament van ons geloof, maar ook van de kerk.

Hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée

Meer nieuws

kerkdiensten

Dienst in de buitenlucht

D.V. zondag 28 juni zal er vanuit onze gemeente een Openluchtdienst gehouden worden. De dienst begint om 17.00 uur. Vanaf 16.00 uur is er gelegenheid om elkaar al vast te ontmoeten onder het genot van koffie, thee en limonade en wat lekkers! Hieronder wat praktische informatie voor deze dienst.

Vanuit de pastorie

Vanuit de pastorie – week 26

Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.

Overige activiteiten

Grote Kerkschoonmaak! ✨

Speciale zaken hebben nu eenmaal meer aandacht nodig. Onze kerk is zo’n speciale plek. Het is de plek waar we vieren, ontmoeten en delen. Om het gebouw fris en stralend te houden, organiseren we een grote schoonmaak. Hier hebben we de hele gemeente bij nodig!