Vanuit de pastorie – week 21
We zien terug op een indrukwekkende belijdenisdienst. Daarin zongen we heel wat verschillende soorten liederen die, hoewel voor sommige gemeenteleden niet zo bekend, toch uit volle borst werden meegezongen. Zondagmorgen weer een bijzondere dienst waar we liederen zingen die het afgelopen jaar op de Klimboom gezongen zijn. Voor degenen die van ‘oud en vertrouwd’ houden is er gelukkig ook nog de middagdienst en volgende week zal het ook weer een ‘gewone’ dienst zijn. Toch mogen we dankbaar zijn dat er kinderen en jongeren in onze gemeente zijn, getuige de verhalen van ds. Mark de Jager afgelopen dinsdag, waar hij vertelde dat hij voorgaat in gemeenten in Drenthe waar hij veruit de jongste is.
Die ervaring heb ik zelf ook wel toen ik in het verleden in Noord-Holland voorging. Dat neemt niet weg dat we ook blij zijn met de oudere gemeenteleden. Wat mooi hoe we daarin gemeente mogen zijn, om wat vrij aan te sluiten bij Galaten 3:28 “Daarbij is het niet van belang dat men oud of jong is; want allen bent u één in Christus Jezus. In Hem verbonden.
hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée
Meer nieuws
Inzamelen postzegels en kaarten
Al vele jaren organiseren Kerk in Actie en de GZB een inzamelingsactie voor postzegels en kaarten. De opbrengst van 2025 was…
Als je soms de neiging hebt de dominee door elkaar te rammelen
Deze kop staat boven de column van Christine en Gerjanne, twee reformatorische dames, die wekelijks in de krant (ND) van zich laten horen.
Vanuit de pastorie – week 26
Komende donderdagmorgen D.V. 2 juli hopen we te vertrekken naar Bonaire. We gaan met z’n vieren: Anne-Marieke, David en een goede vriend van hem,