Vanuit de pastorie – week 35

Vanuit de pastorie

We zien terug om een goede vakantie. We zijn in verschillende Duitse en Poolse steden geweest, waaronder de Hanzesteden Gdansk en Hamburg. De Tweede Wereldoorlog was overal dichtbij, omdat in deze steden, maar ook op andere plekken, die wij bezochten, zoals Auschwitz, er nog veel herinneringen zijn aan deze verschrikkelijke oorlog. Het zijn plekken om lessen uit te trekken. Een spreuk die daarbij wel blijft hangen is deze: “Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd haar te herhalen.”

Naast deze wat ‘serieuze’ momenten hebben we ook genoten van de bergen, het water en het strand in Polen. Een prachtig land waar je bijzonder weinig Nederlanders tegenkomt. In die zin is het goed gelukt om helemaal afstand te nemen.

Na deze tijd van ontspanning heb ik het werk weer opgepakt. Mooi om het enthousiasme te zien bij de Vakantiebijbelweek. Daarnaast moest er trouwens ook hoognodig in de tuin gewerkt worden, waarvoor het prachtig weer was.

Komende week is de eerste vergadering weer, als we als Algemene Kerkenraad bij elkaar komen om verder te spreken over de toekomst van de Protestantse Gemeente Zwolle.

Voor de kinderen op school en voor het onderwijzend en ondersteunend personeel is de vakantie ook weer voorbij. Een ieder van harte Gods zegen toegewenst in het oppakken van het ‘gewone’ leven.

hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée

Meer nieuws

kerkdiensten

Dienst in de buitenlucht

D.V. zondag 28 juni zal er vanuit onze gemeente een Openluchtdienst gehouden worden. De dienst begint om 17.00 uur. Vanaf 16.00 uur is er gelegenheid om elkaar al vast te ontmoeten onder het genot van koffie, thee en limonade en wat lekkers! Hieronder wat praktische informatie voor deze dienst.

Vanuit de pastorie

Vanuit de pastorie – week 26

Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.

Overige activiteiten

Grote Kerkschoonmaak! ✨

Speciale zaken hebben nu eenmaal meer aandacht nodig. Onze kerk is zo’n speciale plek. Het is de plek waar we vieren, ontmoeten en delen. Om het gebouw fris en stralend te houden, organiseren we een grote schoonmaak. Hier hebben we de hele gemeente bij nodig!