Vanuit de pastorie – week 36

Vanuit de pastorie

Inmiddels zijn de schoolvakanties weer voorbij en beginnen komende week weer de basisscholen en de middelbare scholen. In de stad is ook te zien dat de hogescholen weer begonnen zijn. Wat lopen er veel studenten in gekleurde T-shirts rond.

De afgelopen dagen was er de vakantiebijbelweek. Het waren feestelijke dagen met veel kinderen die mochten horen over het thema ‘Wegwijs’. Er mocht gewezen worden op de Heere Jezus die de Weg, de Waarheid en het Leven is.
In de afgelopen zomerperiode waren er elke zondag twee kerkdiensten. Daarnaast ging het pastorale werk ook door, mede dankzij de inspanningen van ds. De Jong.

Reden tot dankbaarheid dat Gods Woord zo mocht opengaan. Ook in het buitenland trouwens. Dat hebben wij gemerkt in Kroatië en Oostenrijk waar wij de plaatselijke kerk bezochten.
Het is weer fijn om thuis te zijn, we hebben genoten van de prachtige schepping ver weg. Mooi om prachtige eilanden, maar ook bergen te zien. Ook dichtbij, in de bossen, op de hei en bij de IJssel is het prachtig!

De komende weken starten veel kerkelijke activiteiten weer. We zien uit naar het startweekend D.V. 14 en 15 september. Voor we ‘echt’ beginnen ben ik nog van maandag 2 tot woensdag 4 september in het klooster te Berne voor de cursus ‘Zorg voor de ziel’. Ik hoop zo ook (extra) geestelijk toegerust het nieuwe seizoen in te kunnen.

Hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée

Meer nieuws

Zending

Inzamelen postzegels en kaarten

Al vele jaren organiseren Kerk in Actie en de GZB een inzamelingsactie voor postzegels en kaarten. De opbrengst van 2025 was…

Column Ds. de Jong

Als je soms de neiging hebt de dominee door elkaar te rammelen

Deze kop staat boven de column van Christine en Gerjanne, twee reformatorische dames, die wekelijks in de krant (ND) van zich laten horen.

Vanuit de pastorie

Vanuit de pastorie – week 26

Komende donderdagmorgen D.V. 2 juli hopen we te vertrekken naar Bonaire. We gaan met z’n vieren: Anne-Marieke, David en een goede vriend van hem,