Vanuit de pastorie – week 5
Allereerst een correctie: in de vorige nieuwsbrief noemde ik het mailadres pastoraat@jeruzalemkerk.nl. Dit mailadres klopt niet, het gaat om pastoraat@jeruzalemkerkzwolle.nl (dus met de toevoeging zwolle). Als u/jij het eerste mailadres gebruikt, kom je uit bij de Jeruzalemkerk in Utrecht. Graag dus pastoraat@jeruzalemkerkzwolle.nl gebruiken!
We zijn weer enthousiast met de catechisatie bezig. Het is mooi dat we dit met een heel team kunnen doen! D.V. 13 februari is er een ouderavond. Jongeren en hun ouders van Follow Me (12-16 jaar) en van Follow Me Next (16+) zijn welkom van 18.45-19.45 uur met een afsluitend moment met koffie/fris.
Afgelopen week was het mooi dat er zoveel verschillende gebedsmomenten en gebedsplekken waren in Zwolle. Wat is het goed om samen te bidden, over kerkmuren heen.
Het is belangrijk om te blijven bidden om eenheid. Afgelopen week kwam in het nieuws dat verschillende theologen een oproep deden tot kerkelijke eenheid. Het begin daarvan is geen actieplan, maar gezamenlijk gebed. Er is zoveel meer wat ons bindt in Jezus Christus dan ons scheidt van andere christenen. De Heere Jezus bidt (!) het zo: Laat hen allen één zijn, Vader. Zoals U in Mij bent en Ik in U, laat hen zo ook in Ons zijn, opdat de wereld gelooft dat U Mij hebt gezonden. Joh. 21:17
Wat gaat er een groot getuigenis uit van eenheid tussen christenen in een wereld die zo verdeeld en gepolariseerd is.
Een hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée
Meer nieuws
Inzamelen postzegels en kaarten
Al vele jaren organiseren Kerk in Actie en de GZB een inzamelingsactie voor postzegels en kaarten. De opbrengst van 2025 was…
Als je soms de neiging hebt de dominee door elkaar te rammelen
Deze kop staat boven de column van Christine en Gerjanne, twee reformatorische dames, die wekelijks in de krant (ND) van zich laten horen.
Vanuit de pastorie – week 26
Komende donderdagmorgen D.V. 2 juli hopen we te vertrekken naar Bonaire. We gaan met z’n vieren: Anne-Marieke, David en een goede vriend van hem,