Vanuit de pastorie – week 52

Vanuit de pastorie

Via deze weg wil ik u en jou hartelijk bedanken, ook namens Anne-Marieke en onze kinderen voor de vele goede wensen voor Kerst en 2026 die wij mochten ontvangen. Hartverwarmend om zoveel kaarten te krijgen, met mooie teksten, foto’s of afbeeldingen. Alleen al de moeite die er voor is genomen doet trouwens goed. Deze tekst willen we u en jou graag meegeven voor deze Kerstdagen:

Jezus, word vandaag en elke dag 
in ons hart geboren; 
God dichtbij als nooit tevoren. 
O, Jezus, word vandaag en elke dag opnieuw 
in ons hart geboren.
 
Maak ons uw voeten.
Maak ons uw handen.
Laat ons leven een teken van uw liefde zijn.
 
Maak ons uw oren.
Maak ons uw lippen.
Laat ons leven een teken van uw liefde zijn.

We hopen dat Kerst het feest is, waarbij Jezus in ons hart geboren wordt, elke keer opnieuw, en Hij ons hart en leven verandert en vernieuwt.
Mooi hoe we samen gemeente kunnen zijn. Dat is te merken bij alle kerstactiviteiten, waar vele gemeenteleden aan meehelpen, maar ook bij degenen die hun (her)benoeming tot ambtsdrager hebben aangenomen. Gelukkig zit het uiteindelijk niet in onze activiteit, ook degenen die voor het ambt hebben bedankt of gemeenteleden die niet praktisch kunnen bijdragen horen bij dat ‘samen’. We zien juist met Kerst dat het Gods grote daden zijn, die Hij laat zien in de komst van Zijn Zoon naar deze aarde.
Omdat dit de laatste nieuwsbrief is voor dit kalenderjaar wil ik afsluiten met de (vertaalde) woorden van het ochtendgebed van Luther. Dhr. Maurice Wielinga uit Joure gaf dit in ingelijste vorm aan onze gemeente tijdens de kerstviering met de ouderen. Het is een gebed dat ook heel mooi past aan het einde van dit jaar, maar ook bij het jaar 2026.

Ik dank U, mijn hemelse Vader, door Jezus Christus, uw lieve Zoon,
dat U mij deze dag zo genadig heeft behoed.
En ik bid U dat U mij al mijn zonden wilt vergeven, waar ik onrecht heb gedaan,
en mij deze nacht ook genadig wilt behoeden.
Want ik beveel mijn ziel en mijn lichaam en alles in Uw handen.

Van harte een gezegend 2026 toegewenst!
ds. Gert-Jan Codée

Meer nieuws

kerkdiensten

Dienst in de buitenlucht

D.V. zondag 28 juni zal er vanuit onze gemeente een Openluchtdienst gehouden worden. De dienst begint om 17.00 uur. Vanaf 16.00 uur is er gelegenheid om elkaar al vast te ontmoeten onder het genot van koffie, thee en limonade en wat lekkers! Hieronder wat praktische informatie voor deze dienst.

Vanuit de pastorie

Vanuit de pastorie – week 26

Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.

Overige activiteiten

Grote Kerkschoonmaak! ✨

Speciale zaken hebben nu eenmaal meer aandacht nodig. Onze kerk is zo’n speciale plek. Het is de plek waar we vieren, ontmoeten en delen. Om het gebouw fris en stralend te houden, organiseren we een grote schoonmaak. Hier hebben we de hele gemeente bij nodig!