Vanuit de pastorie – week 9
Vorige week zaterdag hebben we de pastoriedeur achter ons dicht gedaan en zijn we met onze jongste twee kinderen enkele dagen weggeweest. Onze oudste twee kinderen waren elders op vakantie. Tijdens onze afwezigheid is er heel hard gewerkt aan de pastorie. Dat was wel te zien toen wij woensdag weer thuiskwamen. Overal nieuwe kozijnen en ramen en ook nog een nieuwe ketel, waardoor wij er weer warmpjes bijzitten.
Ik moest denken aan de Psalm 127:2 de HEERE geeft het Zijn beminde in de slaap. Zonder dat wij er last van hebben gehad zijn er anderen heel hard bezig geweest om te zorgen dat alles woensdagavond weer (goeddeels) klaar zou zijn. Verschillende mannen uit de gemeente hebben meegeholpen en hebben heel wat afgesjouwd en geklust, terwijl verschillende dames ervoor gezorgd hebben dat alles weer schoon was. Heel hartelijk bedankt voor alle inzet! We hopen D.V. op een later tijdstip nog een keer open huis te houden. Bij onze komst naar Zwolle was dat ook al de bedoeling, maar door Corona kon dat niet doorgaan.
Om nog terug te komen op de genoemde bijbeltekst. Wat is het een waarheid dat wij mogen, maar ook moeten leven van Gods genade. Van daaruit mogen wij trouwens ook gewoon (met vreugde) ons werk doen. Van harte daarin Gods zegen toegewenst!
hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée
Meer nieuws
Inzamelen postzegels en kaarten
Al vele jaren organiseren Kerk in Actie en de GZB een inzamelingsactie voor postzegels en kaarten. De opbrengst van 2025 was…
Als je soms de neiging hebt de dominee door elkaar te rammelen
Deze kop staat boven de column van Christine en Gerjanne, twee reformatorische dames, die wekelijks in de krant (ND) van zich laten horen.
Vanuit de pastorie – week 26
Komende donderdagmorgen D.V. 2 juli hopen we te vertrekken naar Bonaire. We gaan met z’n vieren: Anne-Marieke, David en een goede vriend van hem,