Vanuit de pastorie – week 3
Deze week zag alles er ineens heel anders uit. Geen regen, maar zon en ook nog ijs op sommige plekken. Wat zag het er prachtig uit bij de IJssel, maar ook op andere plekken in/rond Zwolle. Je merkt gelijk hoe fijn het is als de zon weer schijnt!
Afgelopen zondag hadden we na de dienst een mooi gesprek met Aad en Dineke van der Maas, samen met de belijdenisgroep en de zendingscommissie. Heel boeiend om na te praten over de preek en over zending en roeping. Een mooie uitspraak van Aad: je hoeft niet te wachten op een speciale roeping, want we zijn allemaal geroepen!
Afgelopen maandag was er weer kerkenraadsvergadering. De laatste keer in oude samenstelling. Goed om met elkaar na te denken over het leren in de gemeente.
Over leren gesproken: één van de plekken waar we wekelijks bij elkaar komen om te leren is de catechisatie. Fijn om de jongeren weer te ontmoeten na de kerstvakantie!
Woensdag hebben we overleg gehad over de catechisatie en gekeken naar de komende keren. Pasen komt al snel weer dichterbij. Juist in deze tijd mogen we nadenken over de Heere Jezus die mens werd en onder ons heeft gewoond (Joh. 1:14). Wat kunnen we veel leren van Zijn levensweg.
Op de Youth Alpha gaat het daar komende keer over: “Waarom stierf Jezus”.
Ten slotte, wat de pastorie betreft: inmiddels is het water in onze kelder weer weg. Dat scheelt toch weer heel wat pompwerk!
Hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée
Meer nieuws
Dienst in de buitenlucht
D.V. zondag 28 juni zal er vanuit onze gemeente een Openluchtdienst gehouden worden. De dienst begint om 17.00 uur. Vanaf 16.00 uur is er gelegenheid om elkaar al vast te ontmoeten onder het genot van koffie, thee en limonade en wat lekkers! Hieronder wat praktische informatie voor deze dienst.
Vanuit de pastorie – week 26
Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.
Grote Kerkschoonmaak! ✨
Speciale zaken hebben nu eenmaal meer aandacht nodig. Onze kerk is zo’n speciale plek. Het is de plek waar we vieren, ontmoeten en delen. Om het gebouw fris en stralend te houden, organiseren we een grote schoonmaak. Hier hebben we de hele gemeente bij nodig!