Vanuit de pastorie – week 45

Vanuit de pastorie

We zien terug op een indrukwekkende reis naar Albanië. Mooi om te zien hoe de jongerengroep bezig was en hoe zij het als groep heel goed met elkaar hebben gehad. Zelf hebben we nog contact gehad met Gijsbert en Jenneke Wolvers die inmiddels een half jaar in Albanië wonen. Wij hebben in Zvezde gezien dat het geld dat we ingezameld hebben voor de nieuwe kerk heel goed is besteed. Arben Bedullah, die naast voorganger ook in de bouw werkt, heeft veel gedaan. Het is een hele mooie kerkzaal geworden. Het was ook fijn om de familie Vrij te ontmoeten in Tirana, de jongeren hebben hen op zondag ook ontmoet.
Komende vrijdagavond hopen we met ieder die dat wil naar Kampen te gaan, naar het Kerkasiel in de Open Hof. Als we het hebben over het thema gastvrijheid is dit gelijk ook wel weer een spannende activiteit. Hoe gaan wij om met de mensen die in Nederland terecht zijn gekomen? “We kunnen ze toch niet allemaal hier een plek geven?”, hoor je regelmatig zeggen en kun je ook zelf denken. “Is dit geen ongehoorzaamheid aan de overheid”, zegt een ander? Hoe ga je hier goed mee om? We willen deze vragen gewoon maar laten staan en niet als actievoerders naar Kampen gaan, maar wel als medebroeders en -zusters om deze familie Bayans te bemoedigen. Het is heel wat om zolang al ‘opgesloten’ te zitten in dit kerkgebouw in Kampen.

Het is goed om ook te bidden voor onze overheid! Wat is het ingewikkeld om te regeren, maar ook om weer een nieuwe regering te vormen. Daarin mogen we alles bij de Koning der koningen neerleggen en Hem eren!

Komende woensdag is het dankdag en mogen we ook danken. Er zal daarom komende week geen catechisatie zijn. Iedereen welkom in de dienst(en).

hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée

Meer nieuws

kerkdiensten

Dienst in de buitenlucht

D.V. zondag 28 juni zal er vanuit onze gemeente een Openluchtdienst gehouden worden. De dienst begint om 17.00 uur. Vanaf 16.00 uur is er gelegenheid om elkaar al vast te ontmoeten onder het genot van koffie, thee en limonade en wat lekkers! Hieronder wat praktische informatie voor deze dienst.

Vanuit de pastorie

Vanuit de pastorie – week 26

Sommige gemeenteleden vragen wanneer wij vertrekken naar Bonaire. Dat zal D.V. 2 juli zijn. Voor die tijd zijn er nog enkele trouwdiensten en hoop ik nog een paar keer voor te gaan in de Jeruzalemkerk en bij de Openluchtdienst op 28 juni.

Overige activiteiten

Grote Kerkschoonmaak! ✨

Speciale zaken hebben nu eenmaal meer aandacht nodig. Onze kerk is zo’n speciale plek. Het is de plek waar we vieren, ontmoeten en delen. Om het gebouw fris en stralend te houden, organiseren we een grote schoonmaak. Hier hebben we de hele gemeente bij nodig!